onedirectionrockme

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Moa Ström - 10 januari 2013 14:38

Moas pov:

Jag och Justin gick in och jag kollade mej runt. Tv:n var på i vardagsrummet och jag antog att pappa satt där.

- Hallo? Säger han och jag svarar fort.

- Hi daddy!

- Moa? Are you home? Säger han och kommer ut till hallen. 

- Yeah i came home yesterday! You were working and you were asleep this morning

- Omg i've missed you so much!

- I i've missed you to!

Han kollade konstigt på Justin och sträckte sagta fram handen.

- Magnus. Im Moas father.

- Justin, Moas friend, säger Justin, tar handen och ler. 

- Yeah i know, säger pappa och går tillbaks till vardagsrummet. Jag kollade på Justin med en konstig min. Pappa gillar inte när jag tar hem killar men han brukade aldrig vara såhär. Men aja. Jag tog Justins hand och tog upp han på mitt rum. Klockan var 20 i 1 på natten. Vi satt i min säng och pratade. Tillslut kom vi in på ämnet om Niall... Igen.

- Who was that girl?

- Her name is Sofie and she went to my school. We were in the same class and she was the popular bitch in school. She made the time in school a living hell for me. Niall was the only good thing about it. And Emma. 

- Did you say godbye to Emma so she knows your gone?

- No, but i know Harry has been talking with her. Hes like my big brother and i think all of them was sad when i left. 

En tår rann ner för mitt ansikte. Jag var van att gråta nu. Så mycket som jag har gjordt det på sista tiden så. 

- Oh come here! Säger Justin och håller om mej. Han gnuggar sin hand på min rygg. I hans famn kände jag helt trygg. Men det kändes fortfarande fel. Som om jag var otrogen mot Niall även om vi har gjort slut. Men det sket jag i. Jag behövde det här. Justin och jag log i min säng ganska länge. Han höll om mej och vi pratade. Han berättade också saker om sej själv. Det kändes bra att han var så tröstande och öppen. Klockan blev 3 och Justin ställde sej upp. 

- I need to go.. Its late.. But i see you tomorrow?

-I dont know, i need to look for a job. Im moving. Its to close to Niall. 

- Were are you moving?

- I dont know, Sweden or Los Angeles.

- Come stay with me untill you find your own place?

- But arent you going on tour?

- No im free for like 3 months. Im gonna do allots of photoshoots and interwievs but you can come with me on that stuff! Please?

- Sure, when?

- You can live with me on the hotell until were going?

- But you only have one bedroom?

- I dont mind sharing, säger han och ler. 

- Sure, i dont have to packt. I allready have done that, säger jag och skrattar med tanke på att jag inte äns hade packat upp. Att jag skulle bo med Justin kändes sjukt. Men YOLO right? Jag ställde mej upp och Justin hjälpte mej ner med väskorna. Jag gick till vardagsrummet och satt mej bredvid pappa.

- Leaving again?

- Yeah, im moving to Los Angeles.. But i will visiting as much as i can.

- Are you moving in with that Justin guy?

- Yeah...

- Moa do you know how that makes you look? First Niall now Justin? Are you using them for fame or something?

- No i dont? I loved and still love Niall. He was the on cheating! And Justin is just a friend and i really dont wanna live this near Niall! Just accept that!

- Moa you cant you come back and leave when you want! You need to choose if you want to live here or not!

- So are you kicking me out? 

- No i wanst saying that..

- Dad it was exacly what you said! You are no better than mom! Säger jag och stormar ut till hallen. Justin kollar förvånat på mej.

- Moa wait! Dont get mad!

- No im happy, really happy dad! Im happy cause i lost my baby! My mom is dead and my ex boyfriend cheated on me. And now my dad is doing the biggest misstake he ever will. Goodbye dad, have a good life, säger jag och tar två resväskor med mej ut. Justin tar också 2 och två stora väskor på axlarna. Han lassar in allt i bilen. Jag sätter mej i framsätet och Justin kommer efter. 

- Moa.. You dont have to go you know...

- Just drive Justin.

Han gjorde som jag sa och körde emot hotellet. 

 

~Efter några veckor i Los Angeles~

 

Jag hade bott hos Justin i en vecka nu. Asså i Los Angeles. Jag hade ett eget rum men kan erkänna att det kändes ensamt. Justin skulle ha en fest ikväll och flera va hans kompisar skulle komma. Både kändias och inte. Jag hade redan fått träffat några stycken. Till exempel Uscher. Han hade varit här några gånger redan. Jag gick ut ur dushen och gick genom vardagsrummet till mitt rum. Jag hade bara en handduk lindad om mej så jag fattade att Justin kollade på mej. Jag vände på huvudet och log.  Jag gick in till mitt rum, satte på mej underkläder och en one pice innan jag gick ut till Justin igen. Det kändes ganska onödigt att göra sej i ordning redan. Jag satte mej bredvid Justin. Han satt och kollade på någon komedifilm. Just då var det en scen på nån kille som kittlade en tjej. Justin kollade på mej och log busigt(misstolk). 

- No Justin! No way! Säger jag och flyttar mej längre bort.

- Oh yes, säger han och kommer närmare mej med händerna i luften. Jag flyttade mej så långt jag kunde innan det tof stutt i hörnet. Han kom närmare och kittlade mej. Jag höll på att dö av skratt. Tillslut kom jag bort där i från och sprang iäg. Jag tyckte att jag fick en bra ide att springa ett varv innuti huset. Det jag inte tänkte på var att Justin tog andra hållet. Jag kollade bakom och SMAK så låg vi båda på golvet. Jag låg ovanpå Justin och vi båda skrattade. När vi slutade flyttade jag inte på mej. Utan kollade Justin rakt in i ögonen. Han kollade in i mina också. Tillslut kollade han ner på mina läppar och jag på hans. Vi närmade varandra och våra läppar möttes. Justin satte sej upp så jag satt i hans knä och vi kysstes passionerat. Tunga kom med och så satt vi ett tag. Jag tror att vi båda inte vela att det skulle gå längre. När vi väl hade slutat sa Justin:

- I really like you, you should know that.

- I like you to, säger jag och biter mej i läppen. han kysste mej igen och jag mådde jätte bra. Jag saknade fortfarande Niall men Justin har hjälpt mej att komma över honom. Vi ställde oss upp och gick för att göra oss i ordning för festen. Jag satt på mej en ganska kort svartklänning. Den var tajt över bröstet och sen var den fluffig. Jag lockade mitt hår och lät det vara utsläppt. Jag gorde även en lätt sminkning. När jag gick ut igen hade redan flera folk kommit. Jag gick ut för att leta efter Justin. Jag kände ingen annan här typ så de kändes mer säkert att vara nära honom. Jag hittade honom inte. Men jag hittade några bättre. Louis, Eleanor, Harry, Emma, Zayn och Perrie stod och pratade med någon. Jag stod som förstenad när jag såg dom. Louis vände på huvudet och fick syn på mej. 

- OMG! MOA!! Skirker han och springer fram till mej och kramar om mej hårt. 

- Ive missed you soooooo much! Säger han sen.

- Ive missed you to Lou!

Dom andra kom småspringandes och alla kramade mej. El och Emma såg nästa ut som om dom skulle gråta. 

- Moa why didnt you tell us when you left? And you havent called or texted? Ive neen worried, säger Emma och kramar mej en gång till.

- It was just to hard, säger jag och kollar ner i marken. Jag känner hur någon lägger armen om mej. Jag kollar vem och ser Justin stå där med ett stort leenade på läpparna. 

- Hi babe, säger han och pussar mej på kinden. Alla dom andra kollar på oss med stora ögon.

- Im going to talk to some people but you seems to have it nice here, ill see you later, säger han. Jag nickar och kysser honom snabbt innan han går.

- Moa? Säger El och kollar på mej.

- He has been here for me when i was on the bottom. And yeah i really like him so...

- But Niall...? Säger Zayn fort. 

- What about him? 

- Dont you love him?

- Ofc i do! But im really mad at him! He broke my heart and i dont want to see his face again! Im gonna lose it when i see him. I dont know if i will cry or sream. He really riund my life. And Justin has helped me to get it back. I wont go back to Niall, EVER. Säger jag utan att ha märkt att Niall står bakom mej. Alla dom andra kollar på honom. Jag vänder mej om och när jag ser han stå där och gråta. Han gick iväg mot mitt rum. Han visste nog inte att det var mitt rum. Jag gick efter. Precis när jag ska gå in kommer Justin.

- Whats going on?

- I need to talk to Niall...

Jag gick in och stängde dörren.

- What do you want? Scream or cry?

- Both, but i hope i dont have to do anything but talk. 

- Arent you pissed of at me?

- Yes, but i really miss you Nialler. 

Jag sätter sej bredvid honom och han kollar på mej. 

- I miss you to, and i see you havent taken of your ring, säger han och kollar ner på min hand.

- I coulndt it was to hard. But Niall, if im gonna forget you, You have to know that i will leave again if you do anything like that!

- Im not i promise! I love you Moa!

- And i love you to. 

Han kysser mej innan jag hinner säga något annat. Jag hör hur dörren öpnnas och Justin kommer in. Jag kollar upp snabbt.

- Really Moa? Säger han och smäller igen dörren. 

- Oh fuck, säger jag och ställer mej upp. Jag har gjort exakt samma mot Justin som Niall gjorde mot mej. Hur fan kunde jag? Jag gick ut ur rummet. Jag grät och kollade mej runt. Alla kollade på mej. Jag gick och letade Justin och hittade han i hans rum. Han låg i sängen med... Selena?

- Hi Moa! Why are you crying? Säger Selena och kramar om mej. 

- Can i talk to Justin? Alone?

- Sure, säger hon och går ut. 

- Justin, im really sorry! I feel really bad! 

- Its cool! I know you love Niall and i shouldnt have react like i did. 

- But i had no right to kiss him!

- Moa! Im cool! I actully rather see you with Niall than me! And want you as a friend not more! I realiced that now.

Jag log och kramade honom. Han reste sej upp och gick ut. Jag gick fram till en spegel och torkade bort sminket som hade runnnit innan jag gick ut igen. Niall stod nu med dom andra och jag gick dit. 

- So are you guys cool now? Säger Harry och ler. 

- Yeah, säger Niall, ler stort och tar min hand. Äntligen är allt som det ska vara.

 

----------------------------------------------------------------------------

 

HAHAHAHHA jätte dåligt kapitel men de får duga...... xD

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards