onedirectionrockme

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Moa Ström - 9 januari 2013 20:35

Moas pov:

Vi satt i bilen. Jag var jätte nervös för att kliva ur.

- Ready? Frågar Justin och ler.

- Yeah, svarar jag fast jag egentligen inte var det ALLS! Jag öppnade bildörren och samma gjorde Justin. Jag klev ur bilen och massa av hand fans skrek. Antagligen för dom såg honom. Det kom fram tre vakter och en av dom ledde mej medans två an dom ledde Justin. Justin stannade mycket påvägen och tog foton, kramade fans och mer. Jag vart ganska förvånad när det kom paparazzis. One Direction hade inte så många sånna efter sej. Jag stod vid ingången och väntade på Justin. När han kom fram till mej började paparazzisarna ställa massa frågor.

- Who is that girl? Is that the new Selena? Is your break up true? 

Justin ignorerade dom och vi gick in. Jag pustade ut och tog av mej solglasögonen direkt när vi kom in. Vi gick till hissen och Justin tröck på knappen.

- So.. What was the pap talking about?

- Huh?

- You and Selena?

- We decided to break up. It was a joint decision.
- Okay, so you're still friends?
- Yes!
- Yes it is good that relationships can end in a good way ..
- I'm sorry Moa!
- Heartache will not last forever ..

Han kramade om mej och hissen pligade till. Han släppte mej snabbt när han hörde Scooters röst. 

- Justin?

- Oh... Ehm.. Hi!

- Who is this...?

- Im Moa, a friend of Justin! säger jag och räcker fram handen för att hälsa.

- Scooter, säger han tar min hand och ler. 

- Justin can i talk with you for a minute?

- Sure.. Moa ill be right back! Wait here!

Dom gick iväg en bit men inte så långt så jag kunde höra vad dom sa. 

- Justin you cant meet girls yet! The paps will go crazy!

- Shes just a friend! Calm down!

- Justin you said so about Selena to..?

- Yeah but Moa just got cheated on by her boyfriend and i just got out of a realtioship! Im not ready anyway! And im sure Moa isnt eather!

- Just make it clear fo EVERYONE that you guys are just friend! Even yourself and Moa.. Okay?

- Okay! Säger Justin och kommer tillbaks.

 

Justins pov:

Jag hatade när Scooter skulle lägga sej i mitt liv. Jag gör som jag vill! Jag är en egen myndig person. Plus att jag gillar Moa och om jag vill vara med henne borde jag ju få det. Jag tänker inte haffa men ja... Man vet ju aldrig vart detta leder? Kanske kommer de bli nått mellan oss eller så stannar vi bara vänner. Jag är glad att ha henne vilket fall som hellst. och by the way... Jag har bara träffat henne en gång innan det här. 

 

Nialls pov: 

Jag satt fortfarande på soffan i tv rummet. Jag hade inte rört mej ur fläcken. Allt jag kunde tänka på var Moa.. Allt som hade hänt spelades upp i min hjärna om och om igen.

 

~FLASHBACK~

 

Moas mobil ringer. Hon fiskar upp den ur fickan. Hon hoppades säkert på att det skulle vara någon av killarna. Det gjorde jag med faktiskt. Hon kollade på vem det var sen på mej.

- I dont knoe who that is, do you? Frågar hon och visar mej nummret. Och ja.. Jag visste vem det var. Det var Sofie!

- Yes! Dont awnser! Its Sofie! You dont wanna talk to her?

- I will awnser! I need to tell her to back off!

Hon svarade telefonen. Jag lutade mej bakåt och hoppades på att hon inte skulle berätta nått. Men om hon gjorde skulle jag säga sanningen. Jag är trött på lögner. 

- What do you want? Yes i do! Your just so fucked up! Wait what? Were? When? Your Joking! He would never...? No! 

Tårarna rann ner för hennes ansikte. Hon la på och kollar på mej. Jag kollar tillbaks med gråten i halsen. Jag visste vilka pris jag skulle få betala för det här. 

- Is it true? Have you been fucking her? When you were with me?

- Yes.. But..

- No buts! Ive had enought! Just when i was starting to feel better you had to push me bak down? I thougt you loved me? Cause i loved you! I knew you would do something like that! I FUCKING HATE YOU NIALL! YOU SHOULD KNOW THAT!

Hon gick in till sovrummet och kom sedan ut med två resväskor. Hon kom tilllbaks några gånger för att hämta fler. Sista gången stannade hon i dörröpningen, vände sej om och sa:

- The worst thing was that I trusted you ...

Hon stängde dörren och jag släppte fram tårarna. Hur kunde göra något sådant? ALLA kommer hata mej. Speciellt Moa och killarna. Killarna gillade verkligen Moa. Hon var som en syster till dom. Speciellt Louis. Varför måste jag trassla till allting? 

 

~BACK TO REALLITY~

 

Moas pov: 

Vi gick in i hissen och Justin tröck på högsta våningen. Det var en spegel i hissen så jag ställde mej framför den och fixade håret. Det var en gammal vana. Jag kollade på Justin genom spegeln. Han kollade på mej och småskrattade. 

- What?

- You fix your hair everytime you see a mirror!?

- So?

- Thats weard honey!

Kallade hn mej precis "honey"? Jag rodnade och kollade ner i golvet. Hissen plingade till och vi klev ur. Justin gick emot dörren längst bot i korridoren och jag gick efter.  Han låste upp dörren och öppnade. OMG! Det var en jättestor takvåning men en as fin utsikt!

- Holy shit! Säger jag och Justin bara skrattar. 

- Hungry? or have you allreday eaten, säger han och ler mot mej.

- Im really hungry, säger jag och ler tillbaks. 

Han gjorde toast och vi åt, skrattade och pratade. Jag hade en riktigt bra dag med honom faktiskt. Vi spelade tvspel, kollade på film, pratade och massa roliga saker som jag gillar. Klockan var tolv och jag bestämmde mej för att det var dags att åka hem. Justin körde mej och i bilen satt vi och sjöng på alla låtar som spelades på radion. Det vart raklam och både jag och Justin blev tysta. 

"Finally the new One Direction album is out! Take me home is allready heading to number one on the lists! And we have a song to play! Written by the one and only Niall Horan! Lets hear it! Here is "Rock Me" (Jag vet inte om Niall har skrivit den irl men ja jag är lite påhittig)".

Jag lyssnade noga på låten. Jag fattade vad den handlade om direkt när jag hörde fösta meningen "Do you remember Summer 0'9?". Justin kollade på mej och en tår gled ner för min kind. 

- Is it about...?

- Me? Yeah, säger jag och Justin stannar.

Jag kollar ut. Vi är hemma hos mej. 

- Do you want me to follow you in? 

- Yeah please?

- Sure, säger han och vi kliver ur bilen..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards