onedirectionrockme

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Moa Ström - 6 januari 2013 16:14

Moas pov: 

Killarna som nyss hade varit hur glada som hellst var nu stumma, Inte ett ord kom ut ur deras munnar. Iallafall inte på några minuter.

- Are you sure? Frågar Liam.

- Yes, he told me homself that it was true.

- Im sorry Moa, i can drive you home if you want? Säger Harry och ler lite.

- No, i can take the taxi.

Precis när jag hade sagt det kom taxin. Harry hjälpte mej med väskorna. Jag hade ett antal väskor så dom fick ligga i baksätet också. Jag kramade killarna hejdå och satt mej i bilen. Precis när jag ska stänga dörren kommer Zayn och hindrar mej. Han tar fram nårr ur fickan och räcker fram det till mej. En bunt av pengar.

- It will cost much to go all the way to Ireland.

- Thanks Zayn, säger jag och tar emot pengarna.

- And Moa remember to call and text uss a much as possible!

- Yeah i will!

- Bye!

- Bye!

Jag stängde dörren ocg chaffören körde iväg. Jag tog upp min mobil och hävde in ett par hörlurar i öronen. Jag satte på musik. Det var "The A Team - Ed Shreean". En av mina stora idoler. Jag lutade huvudet och tänkte på alla mina och Nialls minnen. Både bra och dåliga. Vi hade gått genom mycket tillsammmans. 

 

Nialls pov:

Moa hade åkt. Allt var mitt fel. Hur kunde jag? Hon borde hata mej nu. Jag satt i soffan och grät. Jag ångrade mej verkligen. Killarnakom in och satte sej med mej.

- What? Säger jag och vill bara vara själv.

- Why? Säger Zayn.

- Why what?

- Why did you do that to Moa? You loved her?

- I love her, not loved.

- Than Why Niall? Why did you have to cheat on her? Säger Harry och ställer sej upp.

- Calm down Harry, säger Liam och kollar argt på Harry.

- I dont know why... Your not mad at me huh?

- No were not, säger Zayn och ler.

- Speak for yourselft, säger Harry och man ser på honom att han är arg. 

Harry går ut ur rummet och även dom andra. Det kändes fel. Allt kändes fel. Jag skulle ha varit med Moa just nu. Harry skulle ha varit som min broder. Jag skulle aldrig äns ha pratat med Sofie mer. FAN!

 

Moas pov: 

Vi var äntligen hemma. Jag gav chaffören pengar och tog ut mina väskor. Jag tog två med mej till dörren och lämnade resten för tillfället. Jag öppnade dörren och gick in.

- Hallo? Hör jag Anders ropa från övervåningen.

- Hi! Ropar jag tillbaks. Jag hör hur Anders kommer till trappan.

- OMG MOA?! Små skriker han när han ser mej. Senast vi hade setts var på mammas bergravning. Fast vi hade inte pratat då. Han kom springandes ner för trappan och hoppar in i min famn. 

- You dont know how much me and dad have missed you!

- Were is dad?

- Hes working night, he will be back tomorrow. 

- Okay, can you help me with the bags? There are more outside.

- Are you staying?

- Yeah

- But how about Niall?

- We broke up, but i dont wanna talk about it. 

- Okay, säger han och går ut för att hämta resten av väskorna. Jag släpar upp väskorna jag tog in upp på mitt rum. Ingenting hade förändrats. Jag satte mej i sängen och kollade mej runt. Ögonen fastnade på en bild jag hade på nattduksbordet. Jag tog det och kollade länge på den. Tårarna började rinna. Det var en bild på mej och mamma. Jag var kanske 8 år på bilden. Så den var 10 år gammal. Anders kom in och jag torkadetårarna. Han satte sej bredvid mej och kollade vad jag höll i. 

- We all miss her, säger han och ler snett mot mej.

- Yeah i know, i just regret how i was to her

- She was not so much better herself. 

- Yeah i knoe, säger jag och Anders går ut ur mitt rum. Jag sitter bara kvar och gör ingenting. Min mobil plingade till och jag kollade snabbt på den. Ett sms från... JUSTIN?! Det stod:

 

"Hi Moa i just talken to Zayn and he told me about you and Niall. I am in Ireland now is you want to meet up? Im gonna be here for a week or something, just give me your adress and ill come to you or you can come to me :) x"

 

Jag svarade snabbt...

"Hi justin i would love to catch up with you! Tomorrow? Not here but maybe were you live? :) x"

 

"Sure! Call me when you wake up and ill come and ge you! :) x"

 

"Okay, im going to sleep now, goodnight Justin xx"

 

"Sleep well :) x"

 

~NÄSTA DAG~

 

Jag vakade klockan 10. Justin hade redan skickat två sms. Jag kollade på dom.

 

"Are you awake? xx"

"WAKE UP!! I want to see you :)x"

 

Jag svarade snabbt:

 

"Im awake now, you can come and get me an half an hour? Heres my adress: West Northstreet 45 (Har ingen aning kom bara på nå xD) Come pick me up here xx"

 

Jag klev snabbt ur sängen och gick in till mitt badrum. Jag bortade genom håret och satte upp det i en svans. Efter det sminkade jag mej lätt. Jag gick till garderoben och tog på mej epp par vita shorts och en tajt ljusrosa tröja som jag stoppade innanför shortsen.  Jag gick till badrummet igen och borstade tänderna. När jag var klar gick jag in till Anders rum.

- Anders im going out to meet a friend, i dont know when ill be back. 

- Mhm...

Jag går till pappas rum och öppnar dörren sakta. Jag smyger in och sätter mej på sängkanten.

- Dad?

- Mhm.

- Wake up!

- Mmm, det kom bara mummel och man märkte att han inte fattade att det var jag.

- Daddy! Im going out to meat Justin, ill be home later.

- Mhm.

Jag skrattade och gick ut ur pappas rum. Det knackade på dörren och jag gick snabbt ner för trappan. Jag öppnade snabbt dörren. Där stod Justin. Han log ett stort leende.

- Hi Moa!

- Hi Justin, säger jag och han kramar mej. Vi avbryter kramen efter en stund.

- I just gonna get my shoes, ill be right back. Jag går och tar på mej mina vita converse och går tillbaks till Justin.

- So lets go, säger jag och vi går. Vi går till bilen och Justin öppnar dörren åt mej. Jag sätter mej i bilen och efter några sekunder sätter sej Justin på andra sidan. 

- So were are we going?

- I would take you out if i could but there is pas and fans everywere, so the only place we can be alone on is at tha hotel, is that okay?

- Sure, säger jag och ler. Under bilresan som var kanske 15-20 minuter satt vi och pratade om mamma. Om vårat bråk och hur hon dog och så. Jag hade faktiskt blivit van att prata om det. Så jag grät inte nör jag pratade om det längre. Vi kom fram till hotellet och det var MASSOR med fans utanför. Justin ger mej ett par solglasögon och jag sätter på mej dom. Det var lit läskigt att visa mej med Justin och inte Niall.. 

Hur kommer alla reagera? 

 

-------------------------------------------------------

 

SKITDÅLIGT kapitel jag vet...

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards