onedirectionrockme

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Moa Ström - 5 januari 2013 14:56

Nialls pov: 

Jag gick ut till Moa. 

- What did he say?

- Nothing special, sarar jag snabbt och går mpt dörren.

- C'mon Moa we are going home.

Vi gick ut till bilen. Jag skulle precis köra iväg när min mobil plingade till. Ett sms från Zayn. Jag läste det fort:

" Hi man! Dinner at my place when you are finish! See ya there! :)" 

- Dinner at Zayns place, säger jag till Moa. 

- Okay, säger hon helt inne i mobilen. Jag tänkte köra mej häjdade mej. 

- Ehm Moa? 

- Yeah, säger hon och lyfter huvudet.

- I need to talk with you about a think.

- Okay, what? Säger Moa och ler ett leende hur gulligt som hellst. Hon hade ingen aning om vad jag skulle säga.

- So the man i talked to...

- Yeah?

- Hes one of our bosses and he told me to choose... Moa kollade på mej med ett förvirrat ansiktsuttryck. 

- I need to choose between you and the band...

- WHAT? HOW IN HELL CAN THEY DO THAT? Ryter hon och tårar börjar rinna ner för hennes kinder. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Jag älskar Moa men bandet är hela mitt liv. 

- Moa calm down..

- No! I dont wanna loose you! I love you to much, but drive me home so i can pack. 

- But Moa i dont know what to choose yet?

- No but ill choose for you, i dont wanna be that person hwo ruind your life.

- Mo you wont be!

- Just drive! We are going to have that dinner at Zayns place before i leave.

Jag visste inte vad jag skulle säga så jag körde. 

 

Moas pov: 

Jag satt och försökte hindra tårarna hela vägen. Hur fan kunde dom? Men jag vill inte att Niall ska kasta bort sin dröm för min skull. Så jag åker hem till pappa och Anders. När vi kom fram till hyreshuset hade jag lyckats stoppa tårarna. Jag vet inte om han hade tänk att berätta för dom eller bara säga att vi har gjort. Vi gick in till Zayns lägenhet. 

- Hi guys! Säger Zayn och kommer med ett leende på läpparna. 

- Hi, säger jag kortfattat och Niall bara nickar. Ett konstigt ansiktsuttryck kommer fram på Zayns ansikte. Jag går förbi honom in till köket. Där satt alla coh skrattade och nått Louis gjorde. 

- Hi Moa! How are you? Säger Emma och ler.

- Hi! And im fine.. Or something..

- Okay?

- Yeah, dont worry. 

Zayn hade gjort tacos och vi åt. Jag satt tyst hela tiden. Niall pratade lite men inte mycket. Efter vi hade ätit klart gick vi och satte oss i tv rummet. Stämningen var fortfarande stel. Det värkade inte som om Niall hade några planer på att berätta. Så jag gjorde det istället.

- Ehm Guys...

- Yeah?

- Im going home to Ireland tonight...

- Why? Frågar Zayn fort.

- Couse me and Niall are breaking up... Säger jag och känner hur tårarna börjar rinna.

- WHAT?! Säger Emma fort och ställer sej upp.

- Yeah, säger jag och kollar på Niall. Han var på gränsen att gråta.

- Who broke up and why?

- I broke up! And you have to ask Niall about the reason... I need to go packing, säger jag och reser mej upp.

 

Nialls pov:

- Niall, whats going on? Säger Louis oroligt.

- The mangesment(stavning) told me to ger rid of Moa or quit the band.

- WHAT THE FUCK!? Säger Louis upprört.

- And you choose the band?  Säger Eleanor förvånat. 

- No i didnt, i didnt choose anything, Moa choosed for me. 

- You should say something to her! This is gonna kill her!

- I know but..

- Niall just go to Moa and talk to her! We will fix the rest, säger Harry argt och alla killarna stormar ut ur lägenheten.

 

Harrys pov:

Vi åker till studion och bankar på dörren. Hoppas dom är kvar nurå. Tillslut öppnar en vakt dörren. 

- Guys? What are you doing here?

- We need to talk to the manegment, now!

- Okay come in!

Vi går in och går in till rummet där cheferna sitter. När vi kommer in sitter dom mitt i ett möte. 

- Boys? 

- Niall has made up his mind, he choose the girl! And we choose Niall. 

- What?

- HOW IN HELL COULD YOU MAKE NIALL CHOOSE THAT!? NIALL IS ONE OF US! NO NIALL, NO ONE DIRECTION! I FUCKING QUIT THIS BAND IF YOU DONT TAKE NIALL BACK! Skriker jag av ilska. Alla ser riktigt rädda ut. 

- Yeah and we will quit the band to! Säger dom andra. 

- Wait what did we do? We havent told Niall to choose?

Jag kollade på Mr. Johnsson. Han kollade ner på bordet.

- You should ask Mr.Johnsson about that, säger jag och blänger på honom. 

- Mr Johnsson, did you told them that?

- Yes, but she was really cruel to my daughter and thats not good for the fans!

- Mr. Johnsson, your fired! Im sorry for the mess boys! Niall is not getting kicked out of the band! We see you tomorrow, säger en av gubbarna och ler. YES! Vi åkte hem igen. När vi kom fram var Moa påväg att åka. 

- MOA WAIT! Ropar Zayn och springer emot henne. Vi andra springer efter.

- Niall! You donkt have to quit! Mr Johnsson got fired! Säger Louis och ler.

- And Moa you dont have to leave! Säger Liam och ler ännu mer.

- You can stay! Säger Jag och kramar henne. Hon ler lite snett. Varför är hon inte glad?

- Why arent you happy?

- Im leaving Niall..

- But you dont have to?

- I know, but...  Sofie called me, she and Niall... Has been doing more than just met in the studio...

- Wait? What does you mean?

- Niall has been cheating on me, säger hon och jag ser hur tårarna rinner ner för hennes ansikte. Jag var chock. Var det därför Niall fösvann på rasterna? Var det därför Niall inte hade sin ring på sej? Var det därför han brukade åka iväg på kvällarna när vi var på turne? Men älskade inte han Moa? Detta var ju sjukt...

 

-----------------------------------------------

Niall är inte en ängel trots allt. Tkr ni att Moa ska försöka lösa allt med Niall eller ska hon gå vidare?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards