onedirectionrockme

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Kapitel 21

Av Moa Ström - 26 december 2012 17:26

Moas pov: 

Vi satt i bilen påväg mot Nialls föräldrar. Paul hade ställt upp och köra oss. Jag hade ring ALLA och berättat nyheterna. Haha eller inte alla men alla i bandet och deras tjejer och Lindha och Mattiaz som hade berättat för Anders och pappa. Jag hade ingen aning om hon hade berättat för mamma och inte brydde jag mej heller. Jag och Niall satt i baksätet. Niall höll på med mobilen medans jag försökte sova lite. När jag var påväg att somna började min mobil att durra. Det var ett okänt nummer. Jag svarade ganska fort:

- Hallo?

- Moa?

- Yes, hwo im i talking to?

- Its your mother!

- I dont have one.

- Look, Moa im sorry! I tought i was protecting you! I miss you so much! Please forgive me. I love you.

Jag satte mej hastigt upp och var rasande. Jag småskrek åt henne:

- You dont know how much i have been trought when you wasnt there! When i needed my mom! And you just want me to forgive you? You have to be sick! Go to hell! 

Jag la fort på och Niall kollade förvånat på mej. 

- It was my mom.

- Yeah i got that! Don't let her ruin your christmas.

- I wont, säger jag och lägger mitt huvud på Nialls axel.

- Is everything okay back there? Hör jag Paul säga.

- Yeah.

Efter en stund var vi framme. Vi klev ur bilen och tog våra saker. Efter det sa vi hej då till Paul och gick in i huset. Jag kollade inte åt mamma och pappas hus. Nästan på en gång var jag fast i en hård kram av Nialls mamma. Det kändes nästan som om hon hade saknat mej mer än Niall. 

- Mom! Im here to! Säger Niall och jag skrattar.

- I know son! Ive missed you! Säger hon och kramar om Niall istället. Vi går in i tvrummet och möts av trevliga blickar. Nialls brorsa Greg och hans tjej Caroline (inte för jag vet om han har en tjej irl men ja) satt i soffan. Det var skönt att inte så många folk var här. Vi hälade alla på varandra och jag satte mej bredvid Niall i soffan.

- You are just in time for the presents! Säger Nialls mamma och ler stort. Samma gör jag. Eftersom jag ÄLSKAR julklappar. Niall kollar på mej och skrattar. Jag knuffar honom lite löst på armen. Samtidigt som vi öppnade klapparna pratade jag med Caroline.

- So how long have you and Niall been togheter? 

- 6 months. You and Greg?

- 2 months. 

När vi var klar var jag väldigt nöjd. Jag hade fått lite saker jag med av Nialls mamma och bror. och av Niall med såklart så ja. Jag var glad. 

- Niall im going to mom and dad just to say hi to dad, Anders, Lindha and Mattiaz. Are coming with me?

- Sure!

- Yeah but i can promise you that i will kill mom if she says anything to me!

Jag tog på mej ett par skor och gick ut. Jag sket i jackan det var ändå inge långt. När vi stod utanför dörren vågade jag nästan inte gå in. Men jag tog mej till mods och öppnade dörren. Alla var i vardagsrummet så dom hörde inget. Niall stängde tyst dörren bkom mej och vi smög in till vardagsrummet.

- Marry Christmas! Säger jag och alla kollar mot mej.

- OMG! Moa! What are you doing here! Ive missed you so much! Hör jag Lindha säga samtidigt som hon kramar om mej. 

- I just needed to say hi.

Jag gav alla utom mamma en kram och satt mej i soffan. 

- So how is all going? Säger jag och ler stort. 

- Just good, säger Lindha och kollar på mamma. Mamma gick ut ur rummet. 

- The truth is, its haent been good sense you left, säger Anders och kollar på mej.

- Why not?

- Mom has been mad all the time! or she is sad. one second she can be sitting in a corner with a picture at you and next second she say she hates you. She really misses you!

- Its her own foult, i'll soon be back! Im going to get something to drink! Som sagt var gick jag till köket för att kolla om dom har nått drickbart. Där inne står mamma och diskar. Jag öpnnar kylskåpet och ser en redbull stå där. Konstigt eftersom jag är den ända i familjen som gillar det. Jag tar den och helt plötsligt hör jag amma säga:

- You know what i sayed in the phone was true huh?

Jag smällde igen kylskåpsdörren och vände mej om för att kolla på henne. 

- No its not! Just shut up i dont wana hear anything that comes out of youre mouth! 

- But Moa we need to talk about this.

- I still have nothing to say to you! Life would have been much better if you only had adopted me away or something. I hate you! You should know that! So just shut the fuck up! Skrek jag rätt upp i ansiktet på henne innan jag stormade ut till vardagsrummet.

- We are going to go now, it was fun to see you guys! Niall c'mon!

Jag gick ut till hallen för att ta på mej skorna när jag ser mamma komma stormandes emot mej. 

-Choosing Niall over me again?! Skriker hon. 

- Yes! I reallt do! And we are getting married! Fun huh? BITCH! Jag slår till henne hårt på käften med flathand innan jag går ut med Niall bakom mej.

- What was that good for? Säger Niall lite smått förbannad. 

- I warned you.
- Yes, but that will not make things much better.
- It was not what I was looking for either.
- Moa stop!
- Stop what?
- Stop making everything worse! I know you miss your mom just as much as she misses you!
- So you take her side?
- Yes I do actually!
- And you are the man I will marry? Or would marry! Skriker jag samtidigt som tårarna rinner ner för mina kinder. Jag tar av mej ringen och kastar den på honom. Jag springer iväg. Niall står helt chockad kvar. Efter en stund står jag utanför Markus hus. Jag knackar på dörren. Han öppnar och jag kollar på honom. Jag hade faktiskt saknat honom. 

- Moa?

- Can i come in?

- Sure!

Jag gick in. Vi satte oss i soffan på hans rum. Vi satt och pratade i kanske 3 timmar innan jag bestämde mej för att gå tillbaks till Niall. när jag kom till Nialls hus satt dom alla vid matbordet. Dom kollade på mej. Jag sckade och gick upp på Nialls rum. Jag la mej i sängen. Niall skulle aldrig prata med mej igen. Fast de han hade gjort var fan as taskigt. Fast han hade ändå rätt. Efter en stund kommer han faktiskt in. Han sätter sej på sängen.

- Im sorry Niall, säger jag och sätter mej upp.

- I know, im to! Säger han och kramar om mej. 

- I love you!

- And i love you to!

Han satte tillbaks ringen på mitt finger och kysser mej. 

- Im sorry i ruin your christmas! Säger jag fort.

- You didnt! Your still here and thats the onlt thing i care about.

 

 
 
Ingen bild

Linda

26 december 2012 18:49

SÅ JÄKLA BRA! MER!

Moa Ström

26 december 2012 18:57

Kommer imorgon :)

 
Ingen bild

Julia

26 december 2012 18:56

Meeera ett till idag snälla ! :D

Moa Ström

26 december 2012 18:58

har inte tid att skriva mer idag men kommer imorrn :)

 
Ingen bild

Ida

26 december 2012 21:25

Mmerrr

Moa Ström

26 december 2012 23:36

Kommer senare :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Ström - 28 januari 2013 21:45

Jag bestämde mej för att göra en ny blogg eftersom de e en ny fanfi! Så Alla som vill läsa går in på:   http://onedirectionffanffic.blogg.se/   PÖSS ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 17:38

Jennifer och hennes 3 bästa vänner Felicia, Mie och Jacqueline har bestämt sej för att hyra en stuga vid en sjö över sommarlovet. Dom tror att hela sommarlovet kommer bli chill med massa fester och sånt. Men vad dom inte vet är att på andra sida sjön...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 16:57

Nialls flickvän: Jennifer Lundberg (@JenniferLu på dv)Harrys flickvän: Felicia LundgrenHuvudpersonens bästa kompis: Mie NyströmHuvudpersonens andra bästa kompis: Jacqueline Johansson    Hoppas ni är nöjda :D Vill ni hoppa ur är det bara att säga ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 12:12

Som rubriken säger så är jag världens värsta människa. Vet ni varför??   För jag kommer inte skriva det sista kapitlet. Jag har ingen lust, ork eller tid. Typ.. Men jag funderar på att börja på en ny. Blir troligen så!    Prolog till den ny...

Av Moa Ström - 23 januari 2013 19:07

Förlåt för att jag inte har skrivit de sista kapitlet. Men det har varit mkt med skolan och så. + Att jag har inte mått så bra, asså inte varit sjuk men har varit väldigt deprimerad på kväller/nätter. Så ja... Jag har sånna perioder ibland och just n...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards