onedirectionrockme

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Kapitel 19

Av Moa Ström - 25 december 2012 19:26

Felles pov:

Månaderna gick. Imorgorn var det julafton. Jag var nu höggravid i 9:nde månaden. Barnet var satt på att födas den 27 December. Jag och Liam skulle fira julen tillsammans med hans föräldrar. Mina föräldrar hade inesterat på det. Vi skulle fira hos dom nästa år. Om det nu var så att vi fortfarande var tillsammans då vilket jag hoppades på. Vi låg uppe i sängen och myste. Jag var verkligen glad att det var just Liam som var pappan till mitt barn. Min mobil lyste upp och jag kollade på den. Ett sms från Moa, det stod:

 

"I miss u, call me? If u have time! I miss your voice! Xx"

Vi hade inte träffats på några veckor eftersom jag hade åkt hem från deras turnering på grund av graviditeten. 

 

- Liam, im just gonna call Moa.

- Okay, tell her Hi from me!

Jag log mot honom och klev upp ur sängen. Jag gick ner i hallen, tog på mej ytterkläder och gick ut. Jag ringde up Moa och hon svarade snabbt.

- Felle! Hi honey!

- Hi Moa! How are you?

- Im okay, still dealing with stuff, and you?

- Im really good, the baby is coming soon so im really happy.

- Im glad to hear that everything is okay! Hows Liam?

- Hes good to! What about Nialler?

- Hes okay i think... But i can see in the look at his face his really sad. He wanted that baby so bad. And he has been acting strange sence they took out the baby. We havent talk that much, It feels as if we are drifting apart. 

- Im sorry to hear that! You know im here for you honey!

- Yeah, i got to go! Niall is back. Bye! Love you!

- Love you to bye!

Hon la på och jag gick hemåt igen.

 

Moas pov:

 

- Who were you talking to? Säger Niall när han kommer in i lägenheten. Vi var fortfarande kvar i England. Vi skulle åka till Nialls föräldrar tidigt imorgon. 

- Felle, svarade jag fort och gick in till köket för att fixa middag. 

- How is she and Liam?

- Good, and the baby to.

- I didnt ask you about the baby, säger han och kollar neråt. 

- Are you serious? Just becouse i couldnt have that baby it doesnt mean you have to be like that to Felle and Liam! You of all people should care!

- You dont know how it feels! I really wanted that baby! But you didnt!? So do not tell me what to do! Couse i loved that baby even if it want born!!

- So you think i didnt? What the hell is wrong with you? You know you can cook your own dinner! Im going to bed!

Jag störtade ut ur rummet och in till sovrummet. Jag smällde igen dörren. Jag sket i att byta om eller nå jag bara la mej under täcken och grät. Hur fan kunde han säga så? Jag sov ingenting den natten. Klockan var vid åtta och jag gav upp. Jag klev upp och tog fram en resväska. Jag packa ner kläder och sånt innan jag gick ut ur sovrummet. Niall låg i soffan och sov. Han hade nog sovit där hela natten. Jag gick in till köket för att göra frukost. Jag tog fram flingor och mjölk. Jag gjorde i ordning det och satte mej vid bordet för att äta. Niall kom in med fötterna släpandes i golvet. Han kollade på mej men kollade direkt bort. 

- Im going to spend the christmas with Eleanor and Louis, säger jag snabbt och Niall vänder sig fort om.

- Why?

- Becouse i want to?!

- So you dont want to spend the christmas with my family?

- Yes i want, but not with you. Jag reser mej upp och ställer in tallriken i diskmaskinen.

- Yout joking right? Säger Niall. 

- No! I have allready packed, Louis is picking me up. Marry Christmas, säger jag och går in tillbadrummet för att duscha. Jag duschar snabbt. Efter jag var klar torkade jag håret, sminkade mej och bortstade tänderna. Jag lät håret vara utsläppt vilket inte var vanligt. Jag gick ut ur badrummet med en handduk lindad om mej. När jag går in i vardagsrummet ser jag att Louis har kommit. Han pratar med Niall. Niall ser riktigt ledsen ut men vafan, han va den som gick för långt igår inte jag. 

- Hi Moa! Säger Louis snabbt. 

- Hello! Im just gonna get dressed i'll be back soon!

Jag gick in till sovrummet och gick in i garderoben. Jag tog på mej underkläder först sen stod jag och kollade mej runt LÄNGE! Louis kom in och kollade på mej som om han hade sett ett spöke.

- Haha Louis! Havent you seen a girl in underwears before?

- Ofcourse i have säger han och skakar på huvudet typ som om han behövde väcka sej själv. 

- So are we going to do something special tonight?

- Yeah about that, Niall is really sad,! You guys should talk. 

- I have NOTHING to say to him!

- Oh Moa! C'mon i know you are as sad as he hes! 

- Yes ofc i am! He broke my hears by saying what he said! Did you know how that made me feel? I cried the whole night! And all i wanna do right now is cry! I didnt know he was like that! If i knew i would have stayed with my mom! Who still doesent talk to me!!! I cant take this shit! 

- Moa calm down! 

Jag ignorerade vad han sa och satte på mej ett par svarta jeans och ett vitt linne. Jag gick förbi honom och gick snabbt in till hallen. Jag tog på mej mina skor och en jacka och sprang. Jag sprng ut ur hyreshuset. Jag sprang och sprang. Jag vistte inte vart men någonstans skulle jag väl komma. Tillslut kom jag till en hög bro. Jag tänkte liksom. Var det här det perfekta tillfället och göra slut på allt? Jag gick fram till kanten av bron. Jag kollade neråt innan jag klev upp på den. Min mobil ringde. Det var Niall. Jag svarade men sa inget. 

- Moa? Hallo? I know your there! I can hear you brething! Were are you? What are you doiing? Dont to anythig stupid!! 

Jag hörde en bil tuta bakok men. Den stannade. Det var ingen jag kände men ändå ropade personen:

- Dont do it! Do not jump!

- Why not? What do i have to live for? Svarade jag snabbt.

- Moa what the fuck are you talking about? Hörde jag Niall säga i telfonen. 

- Niall, i love you.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Så vad tror ni Moa kommer göra? Kommer hon hoppa? Eller kommer hon förlåta Niall? 

 
 
Ingen bild

Ida

25 december 2012 20:40

Mmmeerrr

Moa Ström

25 december 2012 20:50

Kommer kanske imorgon :D

 
Ingen bild

Em

25 december 2012 22:05

Mer :)

Moa Ström

25 december 2012 23:39

Har lagt ut ett kapitel till nu :)

 
Ingen bild

Linda

25 december 2012 22:05

Så jävla bra!

Moa Ström

25 december 2012 23:40

Hihi tack :*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Ström - 28 januari 2013 21:45

Jag bestämde mej för att göra en ny blogg eftersom de e en ny fanfi! Så Alla som vill läsa går in på:   http://onedirectionffanffic.blogg.se/   PÖSS ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 17:38

Jennifer och hennes 3 bästa vänner Felicia, Mie och Jacqueline har bestämt sej för att hyra en stuga vid en sjö över sommarlovet. Dom tror att hela sommarlovet kommer bli chill med massa fester och sånt. Men vad dom inte vet är att på andra sida sjön...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 16:57

Nialls flickvän: Jennifer Lundberg (@JenniferLu på dv)Harrys flickvän: Felicia LundgrenHuvudpersonens bästa kompis: Mie NyströmHuvudpersonens andra bästa kompis: Jacqueline Johansson    Hoppas ni är nöjda :D Vill ni hoppa ur är det bara att säga ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 12:12

Som rubriken säger så är jag världens värsta människa. Vet ni varför??   För jag kommer inte skriva det sista kapitlet. Jag har ingen lust, ork eller tid. Typ.. Men jag funderar på att börja på en ny. Blir troligen så!    Prolog till den ny...

Av Moa Ström - 23 januari 2013 19:07

Förlåt för att jag inte har skrivit de sista kapitlet. Men det har varit mkt med skolan och så. + Att jag har inte mått så bra, asså inte varit sjuk men har varit väldigt deprimerad på kväller/nätter. Så ja... Jag har sånna perioder ibland och just n...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards