onedirectionrockme

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Kapitel 14

Av Moa Ström - 4 december 2012 19:24

Moas Perspektiv:

 

Jag sitter på planet. Allt känns bara skit just nu. Några tårar rinner ner för mina kinder. Jag satte i mina hörlurar i öronen och satte på någon radiokanal. Jag hörde killarnas röster och stängde snabbt av den. Jag satt på musik som jag hade på mobilen. Men självklar skulle "Moments" med killarna komma upp. Jag pallade inte att lyssna på den så jag bytte låt. Låtarna rullade på och planet lyfte. Efter en stund när "Diamons" med Rihanna hade tagit kom den känsligaste låten upp, "I Love You" med Avril Lavigne. Den som Niall hade sjungt för mej innan han gjorde slut. Jag grät och grät tills jag var framme. Jag klev ur flygplanet och gick och satte mej på ett Starbucks som fanns på flygplatsen. Jag hade solglasögon på mej så ingen skulle se att jag har gråtit. Jag tog upp min iPhone. Jag hade flera sms från Emma, Felle, Eleanor och 2 från Liam. Jag tröck bort alla utan att läsa dom. Jag slog in mammas nummer och ringde. 

- Hi Honey! Do you like Germany?

- Hi mom, im in Ireland. Can you and dad come and get me at the airport? 

- Oh darling, dad is working and i still havent got a lisens. But your sister is here. I'll send her to pic you up. Are Niall with you?

- Thanks mom, no hes not, we have broke up, i'll talk to you when i come home, bye!

- Okay, love you! Bye!

Jag la på och gick och beställde en chokladdryck innan jag gick ut ur affären. Jag gick smuttandes på min dryck medans jag kollade i massa affärer. Det skulle nog ta 1-2 timmar innan Lindha hade kommit hit. Jag gick in i en lite hobbybutik och såg massa saker med One Direction på. Jag gick dit och kollade. Tårarna var nära på att rinna igen men jag häjdade mej när 2 tjejer i kanske 13-14 års åldern kom fram till mej. 

- Are you Moa Ström?

- Yeah

- You suck! Niall is so stupid! He should not choose you! 

- Choose me?

- Yeah, tere are MANY girl that are soo much better than you!

- Don't you know that we have broke up? Stop hating on me!

Jag gick därifrån med snabba och bestämda steg. Jag plockade upp min iPhone och ringde Niall.

- Niall, svarade hans snabbt med en darrig röst jag aldrig har hört förut. Gråter han?

- Hi, it's Moa.

- Moa? Omg! 

- Yeah, can you tell all your fucking fans that we are over and that they can stop hate on me! They can go and hate on someone else! I'm not a part of your life anymore. Even if i want i CANT handle all the freaking hate! 

- Is this about he hate? 

- Yeah, pretty much! 

- Oh Gosh! You cant go and read all the hate! You need to read all the nice things they writes! People dont just hate! They love to! And you have many that really love you and respect your realtionship! Moa come back to germany! 

- No Niall. Its not that easy! I need to go bye!

- But Moa! I love you!

- Yeah i know...

Jag la på och sprang ut. Jag såg Lindha vara påväg mot dörrarna. Hon sken up när hon såg mej. Jag sprang in i hennes armar och kramade henne länge. Jag grät som en jag vet inte vad. Vi satte oss i bilen och hon frågae ingenting. Mamma hade antagligen berättat vad som hade hänt. Vi kom hen och jag gick direkt till mitt rum och stängde dörren. Jag la mej i sängen och fortsatte att gråta. Jag hörde någon knacka på dörren det var mamma. Hon kom in kramade om mej och uppmuntrade mej om att allting skulle bli bra. Jag berättade vad som hade hänt. Sen satt vi och pratade i 3-4 timmar. Mamma gick ut och jag bestämde mej för att ta en liten promenad. Klockan var ungefär 22.30 Det betyder att jag har varit hemma i Irland i ca 8-9 timmar. Jag han bara ut från huset när jag fick syn på Emma, Felle , Eleanor, Liam, Louis Harry och Niall. Jag gick åt andra hållet men jag tror dom fick syn på mej. Jag kollade bakåt och de hade dom. Dom skrek efter mej och tillslut kände jag en hand på min axel. Jag vände mej och där stod Emma. Jag kramade henne länge.

- You cant do that! Please come back. viskade hon i mitt öra. Jag puttade bort henne och småskrek:

- I thougt that you of all the people in the world would understand! But you dont seem to do that!

Jag sprang iväg. Jag vet inte vart men någonstans. Dom andra kom inte efter. Dom fattade nog att det inte var någon ide. Jag kom fram till en strand. Jag gick upp på en klippa och satte mej ner. Jag satt där och kollade ut mot havet. Det var underbart. Det hade varit bättre om Niall var här och hållde om mej, Om allt hade varit som vanligt, Om Niall inte var känt, Om han aldrig hade lämnat mej från första början. Jag såg hur någon satte sej bredvid mej. Det var Markus. 

- Hi

- Hi

- How are you?

- Aweful, and you?

- I'm ok, just missing you. 

- I miss you to! But you know, yeah.

- What? 

- I still love Niall.

- Yeah i know. And i love you!

- I promise that you have been with other girls when i've been gone. 

- No i have not, i just have been thinking on you. 

- Markus, i cant handle this right now.

- Can you handle this? Säger han och böjer sej fram och kysser mej. Jag hinner inte tänka så jag kysser tillbaks. Jag drar min hand genom hans hår. Vi avbryter kyssen och inte förän då fattar jag vad jag precis gjorde. Jah ställer mej hastigt upp.

- I..i..i need to g.. go, stammar jag fram.

- But Moa..

Är allt jag hör innan jag springer iväg! Fan! Varför måste det där hända! Varför just nu! Jag gick hemmåt igen. När jag kommer fram kollar jag mot Nialls hus. Han sitter på trappan med huvudet i händerna. Jag gick fram till honom. Vi måste ju prata om det här. 

- Hi, säger jag och sätter mej bredvid honom.

- Hi..

- Niall look im sorry! I love you but i cant handle your fame! Its harder than you think!

- No! I know how hard it can be! I am tere to protect you whenever you want! Yuo just have to talk to me! Not run away! you cant run from your problems!

- Yeah i know...

- Moa i cant live whitout you!

Jag böjer mej fram och kysser honom. Han kysser såklart tillbaks. Men allt känns - fel. Jag måste berätta om Markus. Jag avbröt kyssen.

- Niall i want you to know that just 15 min ago i kissed Markus! But it was a misstake! I was sad and he kissed me. And i kissed back. 

Niall bara skrattar och kysser mej igen.

- Honey its cool!

Jag log och stälde mej upp.

- Im freasing can we go inside?

- Offcurse! 

Han öppnar dörren och vi går in. Jag tar upp mobilen och skickar ett sms till mamma:

 

"I'm back with Nialler, and if you wonder were i am im at hes place, im not coming home tonight, or what i should say haha, Love you! Xx"

 

Niall la sej i soffan och jag la mej framför honom. Han la sin arm om mej och jag hörde hur han sakta somnade. Efter en stund sov jag med. Jag vaknade av att jag hörde röster. Jag slog upp ögonen och Eleanor och Louis står och kollar på oss. Jag skrattar och ställer mej upp.

- I guess your back togheter?

- No im just here to watch the view! säger jag ironiskt och skrattar. Det känns så bra att vara med Niall igen. Det är just i det lägen jag vill vara.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Ström - 28 januari 2013 21:45

Jag bestämde mej för att göra en ny blogg eftersom de e en ny fanfi! Så Alla som vill läsa går in på:   http://onedirectionffanffic.blogg.se/   PÖSS ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 17:38

Jennifer och hennes 3 bästa vänner Felicia, Mie och Jacqueline har bestämt sej för att hyra en stuga vid en sjö över sommarlovet. Dom tror att hela sommarlovet kommer bli chill med massa fester och sånt. Men vad dom inte vet är att på andra sida sjön...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 16:57

Nialls flickvän: Jennifer Lundberg (@JenniferLu på dv)Harrys flickvän: Felicia LundgrenHuvudpersonens bästa kompis: Mie NyströmHuvudpersonens andra bästa kompis: Jacqueline Johansson    Hoppas ni är nöjda :D Vill ni hoppa ur är det bara att säga ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 12:12

Som rubriken säger så är jag världens värsta människa. Vet ni varför??   För jag kommer inte skriva det sista kapitlet. Jag har ingen lust, ork eller tid. Typ.. Men jag funderar på att börja på en ny. Blir troligen så!    Prolog till den ny...

Av Moa Ström - 23 januari 2013 19:07

Förlåt för att jag inte har skrivit de sista kapitlet. Men det har varit mkt med skolan och så. + Att jag har inte mått så bra, asså inte varit sjuk men har varit väldigt deprimerad på kväller/nätter. Så ja... Jag har sånna perioder ibland och just n...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards