onedirectionrockme

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Kapitel 10

Av Moa Ström - 23 november 2012 11:35

Niall hade inte kommit hem än. Klockan var nu 21.23 Interviewn hade slutat för mer än en timme sen. Vart fan var han? Jag tog upp min iPhone. Han hade varken messat eller ingt. Jag blev orolig så jag bestämmde mej för att ringa honom. Jag tog fram hans nummer och ringde. Han svarade inte så jag ringde till Liam. Han svarade direkt:

- Hallo it's Liam?

- Hi it's Moa.

- Oh Hi! 

- Do you know were Niall is?

- Ehm No, hans röst lät lite skakig och jag fattade att han ljög. 

- I know that you know! So tell me.. Were is he?

- Moa i cant i promised not to tell you.

- OK fine, then i know, säger jag och lägger på. Jag skickar snabbt ett sms till Niall.

 

"I don't know what the hell youre up to but i know that i'm sleeping at home tonight, hope your happy"

 

Som sagt var tog jag mina saker och gick hem.

 

Nialls perspektiv:

 


Jag höll på att planera en exakt likadan dejt som jag hade gjort innan jag gjorde slut med henne förra gången. Fast den här gången kommer jag ju inte lämna henne. Hon var ju så glad på den förra. Jag tog upp min mobil för att ringa henne. Hon hade ringt 2 gånger och smsat 2 med. Jag läste första smset och log. Hon hade kollat på interviewn. Jag läste de andra och mitt leende försvann fort. What the fuck? Varför var hon arg? Jag hoppade in i taxin jag hade ringt och åkte hem till Moa. Jag knackade på dörren och hennes brorsa öppnade.

- Hi! Can i talk to Moa?

- No!

- Why not?

- Cuz shes really mad at you and that means i'm to! So get the fuck away from here?!

- Why is she mad?

- Cuz you did not call her? Or text her back? And Liam were hiding something? Or i don't know.

Jag ser Moa komma upp bakom honom hon viskar nått i hans öra och han gick iväg.

- So was she good? Säger hon och kollar på mej. Jag fattade inte vad hon snackade om.

- What? Who?

- The girl you have been fucking! Is she good in bed?

- What the fuck?! I have not fucking anybody exept you?!

- Yeah sure! What the hell have you been up to then?

- I was planning a dejt for you and me!

- What?

- Yeah! But you think i'm cheating on you, i'm out of here. S'ger jag och går iväg. Vem fan tror hon att jag är? Hon kommer bakom mej och tar tag i min arm. Jag vänder mej om och hon kysser mej. Efter kyssen säger hon lågt.

It use to be you who comes after me and kiss me haha , säger hon och jag kysser henne länge.

 

----------------------------------------------------------

Kort kapitel jag vet men har så jävla ont i huvve...

 
 
Ingen bild

Alicia

23 november 2012 13:22

BRA!

Moa Ström

23 november 2012 13:28

Tack (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Ström - 28 januari 2013 21:45

Jag bestämde mej för att göra en ny blogg eftersom de e en ny fanfi! Så Alla som vill läsa går in på:   http://onedirectionffanffic.blogg.se/   PÖSS ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 17:38

Jennifer och hennes 3 bästa vänner Felicia, Mie och Jacqueline har bestämt sej för att hyra en stuga vid en sjö över sommarlovet. Dom tror att hela sommarlovet kommer bli chill med massa fester och sånt. Men vad dom inte vet är att på andra sida sjön...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 16:57

Nialls flickvän: Jennifer Lundberg (@JenniferLu på dv)Harrys flickvän: Felicia LundgrenHuvudpersonens bästa kompis: Mie NyströmHuvudpersonens andra bästa kompis: Jacqueline Johansson    Hoppas ni är nöjda :D Vill ni hoppa ur är det bara att säga ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 12:12

Som rubriken säger så är jag världens värsta människa. Vet ni varför??   För jag kommer inte skriva det sista kapitlet. Jag har ingen lust, ork eller tid. Typ.. Men jag funderar på att börja på en ny. Blir troligen så!    Prolog till den ny...

Av Moa Ström - 23 januari 2013 19:07

Förlåt för att jag inte har skrivit de sista kapitlet. Men det har varit mkt med skolan och så. + Att jag har inte mått så bra, asså inte varit sjuk men har varit väldigt deprimerad på kväller/nätter. Så ja... Jag har sånna perioder ibland och just n...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards