onedirectionrockme

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Kapitel 6

Av Moa Ström - 18 november 2012 18:17

Vi gick in i huset och tog av oss skorna. Nialls mamma var inte hemma vilket var bra. Vi gick upp för trappan och jag knackade på Nialls dörr. Dom andra stod bakom mej och var lika nyfikna som jag trodde dom skulle vara. Ingen reaktion kom ifrån Nialls rum. Jag knackade igen men ingen sa nått eller öppnade. Jag vart irreterad och öppnade dörren. Där inne stod Niall.. Med en tjej. Jag vet inte vem det är men jag antar att det är nått emellan dom eftersom dom står upp och kramas. 

- Looks like you got you're new little hoe, säger jag irreterat mot Niall.

- Moa? What are you doing here?

- I came to give you one more chance, but you have already a girl so i should go, säger jag och tränger mej förbi dom andra och springer ner för trappan. Niall kommer efter och tar tag i min arm. 

- Moa! She's nothing! Or she is something but..

- But what Niall?

- She's my cousin... She huged me because i was sad.

- Omg! I'm so emberrest! Säger jag och går ut ur huset. Niall kommer efter mej den här gången med. Han tar tag i min arm, vänder mej om, drar mej närmare honom och kysser mej. Jag kysser tillbaks. Jag kände hur jag rös i hela kroppen. Fan vad jag hade längtat efter det där. Vi avslutar kyssen och jag biter mej i läppen.

- I Love you Moa! säger Niall och jag kramar honom samtidigt som jag viskar "Love You To" i hans öra. Vi går hand i hand in igen och killarna, Emma och Nialls kusin står där inne och ler. Helt plötsligt rycker Louis till och skriker:

- MOVIENIGHT!!

Alla killarna springer in till vardagsrummet och vi tjejer går förvirrade efter. Där sitter killarna på golvet och har massa filmer framför sig. Jag sätter mej i Nialls knä på golvet och han kysser mej i nacken. Emma kollar på ochh lutar på huvvet och säger gulligt:

- Awwie!

Jag skrattar och vi väljer filmer. Det blev: The Last Song, The Grudge och The Hunger Games.

- Omg! We need candy! Louis you drive Me, Moa, Emma and Harry to the store! Zayn and Liam you guys can fix some pillows and stuff! Casie(Nialls kusin, inte för han har en kusin som heter så irl men aja) you can fix some candels.. So Let's go! Utbriser Niall.

Niall tar upp mej och bör mej till hallen. Jag sätter på mej skorna och Niall bara står och kollar på mej.

-What?

- Should you not put a jacket on? I'ts cold outside!

- I did'nt bring one.

- Here! Take one of mine! Säger han och ger mej en stor svart jacka/kofta. Jag satte på mej den och vi gick ut. Emma, Harry och Louis satt redan i bilen. Det var mörkt ute. Klackan var kanske 9. Som tur va hade affären öppet till 11 idag. Vi gick in och Niall tog en hel vagn. Louis åkte till tågplatsen för att hämta Eleanor som skulle komma idag. Jag såg Niall viska något till Harry och han nickade och kollade mot mej. Jag vart förvirrad så jag kollade på dom båda med rynkad panna. Dom började gå mot mej och Niall ställde sej bakom mej medans Harry stod framför mej. Niall tog tag i mej under armarna och Harry tog fötterna. Dom lyfte upp mej och satte ner mej i kundvagnen. Jag skrek till. 

- What the fuck? I don't wanna sitt here?

- Too bad!

- Oh i hate you!

- love you to babe!

Niall körde vagnen och Emma och Harry gick bredvid.

 

Harrys perpsektiv:

 

Niall och Moa höll på att skämta runt medans dom plockade chips, godis, ostbollar, ostkrokar, dricka, energidrycker, saltapinnar, pringels, choklad och pommespinnes eller vad de nu heter. Jag kollade på Emma som skakade på huvud åt dom. Haha man såg iallafall att Niall ÄNTLIGEN var glad igen. Jag kollade på Emma och sen ner på hennes hand. Jag tog försiktigt tag i den. Hon va ju faktiskt riktigt snygg och snäll. Hon hade de perfekta utseendet. Silverblåa ögon, perfekt brunt håt, stora läppar som såg väldigt mjuka ut och världens underbaraste leende. Hon kollade på mej sen ner på min hand. Hon log och kollade mot Niall och Moa som höll på att åka runt som några dårar i affären. Vi gick mot kassan med Moa och Niall bakom oss. När vi passerade avdelningen med mer godis säg jag 3 av killarna som Moa och Emma hade varit med tidigare idag. Emma såg dom också och släppte fort min hand. Jag kollade förvånat på henne. Killarna kom fram till oss och en av dom kysste Emma. Antagligen hennes pojkvän. Jag kollade bak på Moa och Niall. Niall kollade tillbaks på mej och Moa kollade ner i vagnen hon fortfarande satt i. Som om hon inte vela få ögonkontakt med nån av dom andra killarna. Antagligen Markus. Killen som nyss hade kysst Emma kom fram till mej sträkte fram handen och sa:

- Hi I'm Ludde! Emmas boyfriend.. Jag tog handen och svarade.

- Hi I'm Harry, Nialls friend.  Han log mot mej och dom andra killarna presenterades sej också. Markus och Leo. 

 

Nialls perspektiv: 

 

Killarna kom fram och skakade hand med mej. Först Ludde och Leo.. Sen Markus.

- So you are Niall? 

- Yes i am and you are?

- Markus, Moas exboyfriend, the one she was with when you was a jerk.

- Oh, i just wanted her to have the best.

- Why did you came back then? Moa and i had a perfect relationship untill you came back, halvskrek han och Niall kollade på honom med stor ögon. Markus gick argt iväg och Leo gick efter. Ludde var även påväg men Emma stoppade honom. 

- Ludde! 

- Ja? (Dom pratar svenska eftersom båda egentligen är svenk)

- Det är över..

- Vad är över?

- Vårat förhållande, jag gillar en annan, säger hon och kollar på Harry. Ludde går argt iväg. Jag fattade inte ett ord av vad dom sa så jag Harry och Moa stod bara däe och kollade på dom som några jävla fån.  

- I Just Broke up with Ludde, don't ask why, säger hon och tar Harrys hand. Vi går och betalar sen går vi ut och väntar på att Louis ska komma tillbaks. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

HAHAHAHAHAH Jag vet as dåligt kapitel men kommer fan inte på nått att skriva! Jag är inte säker på om jag ska fortsätta eller inte men... Aja vi får se...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Ström - 28 januari 2013 21:45

Jag bestämde mej för att göra en ny blogg eftersom de e en ny fanfi! Så Alla som vill läsa går in på:   http://onedirectionffanffic.blogg.se/   PÖSS ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 17:38

Jennifer och hennes 3 bästa vänner Felicia, Mie och Jacqueline har bestämt sej för att hyra en stuga vid en sjö över sommarlovet. Dom tror att hela sommarlovet kommer bli chill med massa fester och sånt. Men vad dom inte vet är att på andra sida sjön...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 16:57

Nialls flickvän: Jennifer Lundberg (@JenniferLu på dv)Harrys flickvän: Felicia LundgrenHuvudpersonens bästa kompis: Mie NyströmHuvudpersonens andra bästa kompis: Jacqueline Johansson    Hoppas ni är nöjda :D Vill ni hoppa ur är det bara att säga ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 12:12

Som rubriken säger så är jag världens värsta människa. Vet ni varför??   För jag kommer inte skriva det sista kapitlet. Jag har ingen lust, ork eller tid. Typ.. Men jag funderar på att börja på en ny. Blir troligen så!    Prolog till den ny...

Av Moa Ström - 23 januari 2013 19:07

Förlåt för att jag inte har skrivit de sista kapitlet. Men det har varit mkt med skolan och så. + Att jag har inte mått så bra, asså inte varit sjuk men har varit väldigt deprimerad på kväller/nätter. Så ja... Jag har sånna perioder ibland och just n...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards