onedirectionrockme

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Kapitel 3

Av Moa Ström - 9 november 2012 07:53

Emmas perspektiv: 

 

Jag och Moa hade suttit och pratat i flera timmar. Hon hade gåtit mycket och jag kan eränna att jag var nära att göra desamma. Moa och Niall var ju as söta tillsammans. När man såg på dom trodde man att deras förhållande skulle hålla för evigt. Men det gjort det antagligen inte.

 

Nialls perspektiv: 

 

Jag packade dom sista sakerna i mitt rum. Idag var de dags. Idag skulle jag åka till London. Jag fattar inte varför mamma tvingar mej att göra det. Jag vill verligen inte! Jag vill vara här med Moa. Jag bärde ner den sista lådan in i bilen och satte mej i framsätet. Mamma satte sej i förarsätet och åkte iväg mot flygplatsen. Hon släppte av mej och jag gick och checkade in och letade upp min plats på flyget på en gång. Mamma skulle skicka dit sakerna. Hur vet jag inte och inte brydde jag mej heller.  Planet lyfte och jag somnade. Jag sov hela vägen och vaknade av att nogon skadade lätt på mej och sa:

- You need to get of the plane now, we are in London. 

Jag nickade och tog mitt handbagage och gick ut ur planet. Jag hämtade väskan från bandet och gick ut. 

- Niall! I have missed you so much, hör jag min moster skrika och komma springandes fram till mej. 

- Yeah i've missed you to, säger jag och hon kramar om mej. Vi går till bilen och jag sätter mej i baksätet. Vi åkte en lång bit innan vi kom fram till ett stort hus. Jag klev ur bilen och såg huset jag antagligen skulle bo i. 

 

Moas perspektiv:

 

Niall hade åkt nu. Jag hade sett honom hoppa in i bilen och de var bara hans mamma som kom tillbaks. Allt kändes skit just nu. Emma hade gått hem sent igår. Kanske vid 2 tiden? Äh jag ha ingen koll. Idag skulle hon vara med Ludde igen så jag är helt foreveralone. Jag får väl gå ut lite. Jag har ju inte varit ute på mer än en vecka.  Jag klädde på mej ett par jeansshorts och en turkos magtröja. Jag satte upp håret i en bulle och sminka mej sen gick jag ut. Jag gick mot parken. När jag var där kom alla minnenn med Niall tillbaks. Vi brukade sitta här och äta glass ganska ofta. Jag log för mej själv och kollar upp. Fär sitter Emma med nån kille. Antagligen Ludde. Jag gick fram till dom och Emma lyste upp som en sol.

- Omg Hi Moa! You're out!

- You don't say? Säger jag ironiskt.

- Moa this is Ludde, Ludde this is Moa.

- Hi, säger jag

- Halloj, säger han tillbaks. 

- Haha people say so in Sweden, oh i miss that place so much. (Det ni kansle inte vet är att Emma är från Sverige)

- Okey, säger jag.

- So Moa, i've heard about you and that Niall guy. He's a totally jerk.

- Yeah, säger jag och sätter på mej ett par solglasögon så ingen skulle se att jag nästan grät. 

- I should go, i'm not so fun in this mood, säger jag och kramar Emma och går. 

 

~Ungefär ett år senare~

 

 

Jag mådde fortfarande dåligt över Niall, men jag grät inte. ag hade kommit tillbaks till mitt vanliga liv. Emma och Ludde är nu tillsammans och jag har nått på gång med en som heter Markus. Jag, Emma, Ludde och Markus satt in min soffa och väntade på att X-Factor skulle börja. Dom hade kommit till vilka som kommer vidare eller inte. Jag hade intekollat innan. Jag hade fullt upp men nu banne mej skulle jag börja titta. Dom andra hade inte heller tittat så de var ganska kul.

- Moa, Emma why don't you guys addition to that? You 2 can really sing, säger Ludde och ler.

- Haha i can't sing , säger jag.

- And i'm not brave enough, säger Emma och alla börjar skratta.

Programmet börjar och dom tävlande kommer ut på scenen. '

- I need to get the popcorns, säger jag och springer ner och hämtar dom.  När jag komer upp sitter alla och ser aldelles förvånade ut. Dom kollar på mej och sen på tv:n igen. Jag blir fundersam och kollar på tv:n. Där står han, killen jag hade varit tilsammans med, som dumpade mej, som jag älskade av hela mitt hjärta, Niall James Horan. Jag kunde inte tro min ögon så jag satte mej bredvid Markus.

- Holy Shit, säger jag och höjer volymen. Dom ropar upp vilka som hade gått vidare. Jag hörde inte Nialls namn så jag blev ännu mer förvånat.

- Whut? He sing like an angel! Are you guys stupit or something? Säger jag mot tv:n och dom andra börjar skratta. Vi fortsatt kolla och de hände nånting jag inte hängde med på. Niall hade blivit tillbaka kallad på scenen tillsammans med några andra. Till slut säger en av dommarna:

- We have shoocen to put you guys in a band. You're still on in the cometition. 

Jag satt där med munnen öppen och fick inte fram ett ord. Drömmer jag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Ström - 28 januari 2013 21:45

Jag bestämde mej för att göra en ny blogg eftersom de e en ny fanfi! Så Alla som vill läsa går in på:   http://onedirectionffanffic.blogg.se/   PÖSS ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 17:38

Jennifer och hennes 3 bästa vänner Felicia, Mie och Jacqueline har bestämt sej för att hyra en stuga vid en sjö över sommarlovet. Dom tror att hela sommarlovet kommer bli chill med massa fester och sånt. Men vad dom inte vet är att på andra sida sjön...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 16:57

Nialls flickvän: Jennifer Lundberg (@JenniferLu på dv)Harrys flickvän: Felicia LundgrenHuvudpersonens bästa kompis: Mie NyströmHuvudpersonens andra bästa kompis: Jacqueline Johansson    Hoppas ni är nöjda :D Vill ni hoppa ur är det bara att säga ...

Av Moa Ström - 28 januari 2013 12:12

Som rubriken säger så är jag världens värsta människa. Vet ni varför??   För jag kommer inte skriva det sista kapitlet. Jag har ingen lust, ork eller tid. Typ.. Men jag funderar på att börja på en ny. Blir troligen så!    Prolog till den ny...

Av Moa Ström - 23 januari 2013 19:07

Förlåt för att jag inte har skrivit de sista kapitlet. Men det har varit mkt med skolan och så. + Att jag har inte mått så bra, asså inte varit sjuk men har varit väldigt deprimerad på kväller/nätter. Så ja... Jag har sånna perioder ibland och just n...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards