onedirectionrockme

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Moa Ström - 8 november 2012 15:22

Jag hade stannat hemma från skolan hela veckan. Jag hade legat i sängen ocg gråtit och sovit. Jag hade ju såklart varit uppe oh duschat och bytt kläder. Jag hade nästan inte ätit nå. Mamma hade fått tvingat i mej maten. Vilket inte heller hade funkat så bra. Alla jag hade gjort var att tänka på Niall, och när han skulle åka. Han hade inte åkt än iallafall. Eller det hade inte varit nån flyttbil vid hns hus. Jag bor nästa mitt emot honom så jag ser ungefär allt som händer vid hans hus. Emma hade messat ett antal gånger. Med tex:

 

"Moa were are u? I'm forever alone at school? Xx"

"Why do u not awnering me? I's something wrong? Xx"

" What's up whit Niall? He's like sad? Xx"

 

Jag hade inte havt nån ork att svara. Eller göra nått i huvudtaget. Vilken säkert hade gjort Emma riktigt fundersam. Jag är egentligen en sån som svarar ganska snabbt. Jag klev upp ur sängen och klädde på men ett par svarta Jeans och en stor vit t-shirt med nått mönster på. Jag kollade mej i spegeln och såg att de var en av Nialls tröjor. Jag luktade på den och den luktade som honom. Asså underbart. Jag gick ner för trappan och i soffan satt pappa och mamma var i köket. Jag gick in till köken och mamma sa snabbt:

- Oh Honey! Are you feeling better?

- No, but i don't have any tears left i think. Svarar jag. Hon kramar om mej och jag kramar tillbaks. När vi har avslutat kramen sätter jag mej vid bordet. Jag såg att mamma hade dukat för 5 stycken och frågade snabbt?

- Who else is gonna eat here?

- You know, Anders friend Emil.

- Pettersson or Strömgren? (Jag vet totalt svenska namn men tar namn ur mitt liv så haha)

- Pettersson...

OMG! Pettson, som han kallades skulle komma. Jag sprang fort upp till mitt rum och sminkade mej. Han kan ju inte se mej utan? Pettson är as snygg! Och vi har typ hållt på med varandra innan jag träffade Niall. Asså vi var nästan på g även om han är 19 år hehe... Jg gick ner igen och satte mej med dom andra vid matbordet. Mamma bara kollade på mej log och skakade på huvudet.

- So you're finally out of you're room? Säger Anders typ surt. 

- Yeah.. It's boring to be there you know?

- Why have you been there then? Frågar Pettson och jag bara kollar ner på maten.

- Niall dumped her, säger Anders och ler. 

- What? Why? Frågar Pettsson förvånat.

- He's moving to London and don't want a longdistance relationchip, säger jag gansk tyst och kollar ner för att dom andra inte ska se tårarna i mina ögon.

- And Moa is crying like a baby over it, säger Anders och skrattar. 

- Just becouse you had a girlfriend? And you don't have feeling? You're so fucking stupid!! Skriker jag rakt upp i Anders ansikte och springer upp på mitt rum. Jag sätter mej i sängen och blinkar som en jävla galning för att inte gråta. Jag hörde nån knacka på dörren till mitt rum. 

- Who is it? frågar jag.

- It's Pettsson, hör jag.

- Oh come in, säger jag och torkar dom tårar som lyckas rinn ner för mina kinder. Han sätter sej bredvid mej och kramar mej. När vi har avbrutit kramen kollar jag på honom. Vi säger ingenting bara kollar på varandra. Tillslut kollar han ner på mina läpper och kommer närmare. Våra läppar trycks mot varandras och där sitter vi, i min säng, och kysser varandra. Kyssen blir allt mer passionerad. Tunga kommer med ochvi lägger oss ner. Han har handen innanför min tröja och helt plötsligt hör jag någon säga:

- What the fuck are you guys doing?, De var Emma som hade kommit och stod nu helt förvånat i min dörröppning. Jag sätter mej hastigt upp och torkar mej om munnen.

- I should go back to Anders, säger Emil och går iväg. Emma kommer in i mitt rum och stänger dörren. 

- Are you cheating on Niall? frågar Emma förvånat och sätter sej ner på en stol. 

- No, säger jag och kollar på Emma.

- No i could see that? Säge Emma lite smått irreterad.

- I did not cheat on Niall?

- What was that then?

- Not cheating.

- So if i have a boyfriend and i'm kissing another guy thats not cheating, then i get it? Säger Emma argt. 

- I don't have a bofriend! He broke up whit me? Fun huh?

- What?

- Yeah...

- But why?

- He's moving to Londom..

- What? Why don't you guys try a long distance reltonchip?

- He don't want to?

- BULLSHIT! Säger Emma och plockar upp mobilen och slår in ett nummer och ringer. Hon sätter på högtalare. Jag känner igen rösten som svarar. 

- Hallo?

- Niall?

- Yeah?

- What going on whit you and Moa?

- Nothing?

- I know you guys have broke up, why?

- I'm moving?

- So? You can still...

Emma han inte avsluta meningen innan han avbuter henne. 

- Don't start, everbody says that, i maybe don't wanna be whit her? 

 

Nialls perspektiv: 

 

Det gjorde ont att säga de. Att behöva ljuga. 

- Idiot, säger Emma och lägger på. Jag sätter mej på sängen med gittarren och spelar och sjunger på "I Love You" asså den låten jag hade sjungit för Moa. Jag slutade när jag kände att tårarna började rinna. Jag hade gråtit hela nätterna och inte kunnat sovit så mycket. Jag vela egentligen inte göra slut men jag bara måsta. Jag vet inte men jag kände att det inte skulle funka med ett lång distanse (stavning) förhållande. Fan!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vat att jag inte är en bästa på engelska men de får duga :P Haha men kommentera gärna :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards