onedirectionrockme

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Moa Ström - 5 november 2012 22:05

Kapitlet är inspererat av One Direction nya låt Rock me!


http://www.youtube.com/watch?v=z61sIXAHM6U


^ Ni kan kolla/lyssna på den dääär :DDD

Av Moa Ström - 5 november 2012 20:50

*Knack* *Knack* Lät de på dörren. Jag var ensam hemma så jag klev upp ur soffan och öppnade dörren.  Utanför stod Niall. Min pojkvän. Han var även min bästa kompis och har varit sen jag var liten.

- Hi Beautiful, säger han och kysser mej.

- Beautiful? Yeah right, look at me? I look awful?

- Haha no? You don’t! But that pajamas, really? Säger han och ler retsamt mot mej. Jag skrattar och puttar till honom lätt på armen och ber honom komma in. Han kommer in och stänger dörren.

- Are you not going to hang out whit Emma today?

- No, she going to hang out whit a guy today.. I think he’s name is Ludwig or something. He’s from Sweden and that’s all I know.

- Good then it’s just going to be me and you, säger Niall och tar tar I min midja och drar mej närmare honom.

- I guess so, säger jag och kysser honom. Han avbryter plötsligt kyssen och säger;

- Go and get dressed i have a suprise for you!

- Okey?

- Yeah! Hurry up!

Jag springer skrattandes upp på mitt rum och går in i min walk-in closet. Jag kollade mej runt och tänkte på hur varmt det var ute. Jag tog på mej ett par jeansshorts och ett vitt linne med en smiley på. Sen fick jag in på min privata toalett och sminka mej. Efter det satte jag upp håret i en slarvig hårknut(ellr vad de nu heter) och sprang ner igen. Niall satt i soffan och kollade på mtv. Jag satt mej bredvid honom och han la armen om mej så jag lutade mej mot hans axel. Han kollade på Justin Bieber, en av hans stooora idoler. Han kollade på mej, log och sa:

- What if thats was me?

- Then i would be wery prud of you.

Nialls dröm har ALLTID varit att bli känd genom musik och få göra vad han älskar.  Han sjunger jätte bra faktiskt! När han sjunger för en blir man alltid så rörd. 

Helt plötsligt rycker han till och tar min hand. 

- Let's go now, säger han och drar med mej till hallen. Jag sätter på mej mina vita converse och vi går ut. Jag låser dörren och Niall tar min hand och vi börjar gå mot busshålsplaten, eftersom vi båda var för små för att ha körkort.  När vi kommer fram kommer bussen på en gång så vi kliver på och sätter oss långt bak. Ända tills vi ska kliva av sitter vi och pratar om Justin Bieber och hans konsert han snart ska ha i Irland. Niall tar min hand och vi börjar gå jag vet inte vart men nånstsns. 

- Were are we going?

- It's a suprise! Remember?

Jag suckar och kollar upp mot himelen. Det var påväg att bli ,örkt. Jag kollade ner igen och såg vart vi var. På en liten stand med en eld med filtar utlangda runt om. Vi satte oss på filtarna och Niall tog tog fram en gittarr. Han sjöng en låt jag hört förut, det var I Love You med Avril Lavigne.

(Länk till låten http://www.youtube.com/watch?v=Q0-omvd2u1s)

Han slutade och jag kysste honom. Jag var så lycklig så jag kunde inte beskriva känslan. Vi satt under en filt och kramande om varandra medans vi satt och kollade på havet. Vi satt så i kanske 20 minuter utan att säga nå. Jag vände på huvudet och viskade i hans öra "I Love You".  Han kysste mej, det vart en lång kyss. Tillslut avbröt jag den och kollade på klockan. Den var 00.21 Niall gäspade och sa:

- I Think we should go home and sleep.

- Do you wanna sleep whit m tonight?

. I wish i could but mum needed me to be home tonight. 

- Okay, sa jag och gjorde en ledsen min. Han pussade mej på munnen och jag gjorde en glad min istället. Han skrattade och vi klev upp för att gå hem. Vi gick i tystnad hela vägen hem. Det gick inga bussar den här tiden så vi fick gå. Han följde med mej till dörren och pussade mej hejdå. Jag gick in och tog av mej skorna.

- I'm HOOOMMMEEE!!! Skrek jag.

- Hi honey, were have you been? frågade mamma.

- I have been out on the most amazing date ever!

-What? Tell me ALL the details (stavning)

Jag berättade allt för mamma. Men såg att hon vart riktigt glad när hon hörde de. Typ som om hon önskade att det var hon. Jag gav henne en godnatt puss på kinden och gick upp på mitt rum. Jag satte mej i sängen och bara log. Efter de tog jag på mej pyjamas, släppte ut håret och bortstade tänderna och gick och la mej.  Jag sov gott den natten. Jag vaknade av att min mobil ringde. Jag kollade på displayen och de var Niall. Jag svarade direkt. 

- Hallo?

- Ehm, Hi.. I need to tell you something. 

- What? Sa jag och mitt leende dog ut. 

- I'm moving to my ant in London. So we should brake-up.

- You're joking right?

- No i'm not.

- What about all you said yesterday? Was that a lie?

- No! Do you think that i want this?

- Yes i do! If you loved be you would try!

- Try what?

- A longdistance relationcip?!

- That's not i good idea.

- Do you know what? Falling in klove whit you was not a good idea ether. 

Jag la på och tårarna forsade ner för kinderna. VARFÖR!?

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag göra?
 Fortsätta med fanficen
 Göra en ny fanfic
 Sluta skriva
 Ditt val

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards